Ekonomi

Ford hisseleri garanti maliyetleri ve elektrikli araç rekabeti nedeniyle düştü

Ford Motors, şirketin beklenenden daha düşük ikinci çeyrek kârı açıklamasının ardından hisselerinde önemli bir düşüş yaşayarak %13’ün üzerinde bir düşüşle yaklaşık altı ayın en düşük seviyesine geriledi. Detroit merkezli otomobil üreticisinin düzeltilmiş kazancı hisse başına 47 sent olarak gerçekleşti ve LSEG verilerine göre beklenen 68 sentin altında kaldı. Bu durum, Salı günü kazanç beklentilerini aşan General Motors ile tam bir tezat oluşturuyor.

Çarşamba günü piyasa kapandıktan sonra Ford’un hisseleri New York’ta %11 oranında düşmüştü ve düşüş eğilimi Perşembe günü Frankfurt’ta %8’lik bir düşüşle devam etti. Mevcut 11,86 $’lık hisse fiyatı, şirketin piyasa değerinde tahmini olarak 7,22 milyar $’lık bir kayba yol açabilir.

Ford’un karlılığı, ilk çeyreğe kıyasla ikinci çeyrekte garanti giderlerindeki 800 milyon dolarlık artıştan büyük ölçüde etkilendi. Maliyetlerdeki bu artış Ford Blue combustion ve hibrid araç segmentinin karını önemli ölçüde etkiledi. Piper Sandler analistleri, hisse senedinin kötü performansının ardındaki kilit faktör olarak bu beklenmedik garanti maliyetlerine işaret etti.

Şirket, 2016’dan 2021 model yılına kadar uzanan araç kalitesiyle ilgili sorunları kabul etti ve bu da beklenenden daha yüksek bir garanti yüküne neden oldu. Yine de Ford, yılın ikinci yarısı için garanti maliyetlerinin tahminleriyle uyumlu olacağını öngörüyor.

Ekim 2020’den bu yana dümende olan CEO Jim Farley, otomobil üreticisinin kalite sorunlarını ele almaya öncelik verdi. Yeni bir kalite genel müdürünün işe alınması ve üretim uygulamalarının yenilenmesi de dahil olmak üzere iyileştirme çabalarına rağmen Ford, geri çağırma sayısında sektöre liderlik etmeye devam ediyor.

Eski otomobil üreticileri için daha geniş bir manzara, azalan talep, hibritlere yönelme ve küresel pazarda Tesla ve Çinli EV üreticileri gibi şirketlerin yoğun rekabeti nedeniyle elektrikli araç (EV) hedeflerinin küçültüldüğünü gördü.

Değerleme açısından, Ford’un fiyat/kazanç (PE) oranı 6,9 ile GM’nin 4,7’sinden daha yüksek. Yılbaşından bugüne, Ford’un hisseleri yaklaşık %14’lük bir artış gösterirken, GM %29’luk daha önemli bir yükseliş yaşadı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu